söndag 14 juni 2009

Ja, nu börjar barnens sommarlov imorgon, på riktigt alltså. Jag längtar innerst inne efter att få ett jobb, men nu ser jag ändå fram emot att vara hemma med barnen under sommaren. Vem hade inte gjort det? Anledningen till att jag kommer vara hemma helt är att A-kassan har nya regler som säger att man inte får arbeta extratimmar mer än 75 dagar, för sen går det en gräns. Arbetar jag då t ex en dag under en tvåveckors period, förlorar jag hela den periodens ersättning. Därför fick jag ett brev i torsdags där de sa att jag nu hade giltliga skäl till att säga upp mig på mina deltidsjobb. Visst låter det sunt???? NOT! Jag kommer alltså inte att kunna jobba extra i skoaffären förrän till hösten när skolan drar igång igen. Det är bara att hoppas på att de inte ersatt mig med någon annan då. Ja, ja. Men som sagt, jag får ju möjligheten att tillbringa hela sommaren med barnen nu då, men med lite mindre pengar på fickan dock. Jag måste se det positiva i det...En sån tur att jag har en man som kan försörja oss nu då;)
Nu ikväll har jag varit ute på en härlig löprunda, men jag saknar min trogna löparkompis och då menar jag inte Kiara;) Kram till er allihop
Snart är det midsommar!
(Kiara är också en trogen löparkompis, här nybadad i havet)

1 kommentar:

  1. Så fin hon är....Saknar er allt nu.Det var alltför länge sedan nu. Grilla låter som en strålande ide tycker jag...När var hur....Krama alla!! Anna

    SvaraRadera