torsdag 22 oktober 2009

Bidrag till Indianerna

Ikväll har vi varit på den traditionella Amazonas-basaren på skolan mina barn går på. Det är en insamling som hållt på varje år i 25 år snart. Vartannat år är det basar och vartannat är det dagsverke. I år var det alltså dags för basaren. Hela skolan är fylld med människor både på bredden och höjden. Vi bakar först och lämnar saker till skolan som ska säljas och sen köper vi tillbaka det igen. Helt hysteriskt men även ganska trevligt. Hur det än är så är det hemskt skönt när man sjunker ner i soffan hemma igen. Hemskt skönt!!!


Jobben börjar rulla in hela tiden nu och inom nån vecka eller två vet jag om jag fått ett vikariat som varar lite längre. Skulle vara hemskt skönt att veta. Jobbar ju just nu som speciallärare, som är mitt framtidsmål och det känner jag är helt rätt. Så motiverande, så roligt och utmanande. Skulle verkligen vilja fortsätta med det......Men nu är det snart fredag och sen har jag ett helt långt höstlov framför mig hemma med barnen. Ska bli ljuvligt!!! Ha det gott tills vi hörs igen......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar