söndag 25 oktober 2009

En mysig helg med familjen

Igår var vi på födelsedagskalas hos min bror och hans familj. Hans döttrar har fyllt 6 och 15 år och nu firade vi dem båda samtidigt. Jättegod middag och barnens absoluta favoritefterrätt, chokladfondue. Vilken lycka! En hel fontän med choklad där de fick doppa banan, maschmallows, och vindruvor. Min snart treåriga son trodde inte sina ögon. Det är ju bara något vi måste skaffa oss.



Själklart fick vi vuxna också smaka, men vi fick en annan jättegod dajmliknande kaka till ett hemmalt kaffe. (Vilken otrolig smakskillnad när man maler själv. Såå gott kaffe). Det blev som ni säkert förstår en jättelyckad och trevlig kväll!

Idag blir det en riktig slappdag här hemma. Nu när jag jobbat helg en period känns det såå lyxigt att vara ledig. Jag tänker på de som jobbar inom vården som alltid har det så, men då jobbar de ju inte varje helg som man faktiskt får göra i perioder i den skoaffär jag arbetat extra i. Kommer inte helt bort ifrån mitt extrajobb riktigt ännu, även om jag blev lovad det från början, utan får arbeta dubbelt några gånger till under november och december, men det känns ändå okej.
Funderar på att gå ut med min lille hjälpreda och röja lite i trädgården en stund, om det bara ville sluta regna, eller så kanske jag stannar kvar här inne och bara kurar en stund.



Hoppas ni får en bra dag idag......´

1 kommentar:

  1. Haha a det var kul hemma hos Tomas hoppas vi får låna den någon gång.
    haha a jag var ju ute och red då i reng när du gick med hahhaha:))))) älskar dig!

    SvaraRadera