torsdag 26 november 2009

Ja, nu är det snart helg igen. Tyvärr en jobbhelg för mig, med skoförsäljning fredagkväll och heela lördagen, men det är ju ändå helg liksom. Känns lite tungt nu när jag även jobbar dagtid som lärare, MEN jag är absolut tacksam över att ha haft arbete nu under hösten och jag har hela söndagen kvar att vara ledig på.

Nästa vecka tar mitt vikariat slut, som jag haft sen i september och det känns jättetråkigt. Jag har kommit nära mina elever och skulle göra mycket för att få stanna kvar. Nu går ju inte det tyvärr och personen jag vikarierat för har ju skjutit upp sjukskrivningen många gånger, men nu tror jag att hon kommer tillbaka. Jag får helt enkelt hoppas innerligt på att något annat dyker upp, förhoppningsvis på denna skola, för jag trivs verkligen jättegott. Känner så tydligt att jag saknat arbetskamrater och samhörigheten som faktiskt följer med ett fast jobb, under de åren jag varit hemma med barnen och även när jag har pluggat.



Äntligen har jag fått adventspyntat lite här hemma också. Jag har gjort iordning två fönster och köpte faktiskt två nya kulor på Åhléns idag, (har sneglat på i några veckor) som liksom har en slinga i sig som lyser mjukt och fint. De blev faktiskt jättefina i fönstret. Jag tog kort med mobilen, men det blev inte något kanonkort direkt, men ni kan kanske få en liten uppfattning om hur de ser ut. Jag tog även kort på mitt köksfönster och fönstret som kulorna hänger i. Tyvärr får man ju inte med det mysiga skenet, men de ger ett mysigt sken. Hoppas ni får en härlig fredag med en hel del adventsmys. Vi hörs snart igen......




1 kommentar:

  1. Gumsan min. Jätte fina juliga fönster. Här är det äntligen friskt så nu hoppas jag på en mysig helg....

    Kanske vi dyker upp på Alum vem vet....

    SvaraRadera